neeltjeatsea.reismee.nl

De Bovenwindse eilanden

Beste allemaal, het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Sinds we op onze eerste bestemming in de Cariben, Sint Maarten, zijn aangekomen is er een hele boel gebeurd. We varen nu van eiland naar eiland en het is heerlijk! Overal waar we aankomen barst het van de palmbomen, witte stranden en blauwe zee. De temperatuur is inmiddels lekker toegenomen en ik zit dagelijks in de dertig graden. Dit is niet altijd ideaal, bijvoorbeeld als je aan school moet werken want dat gaat natuurlijk gewoon door. Zo zat ik op tweede kerstdag de hele dag aan mijn boekverslag te werken. Iets wat ik niet altijd doe met kerst.
Ik zal even vertellen wat we tot nu op de eilanden voor leuke dingen hebben gedaan. Op Sint Maarten hebben we geen expeditie gehad maar alleen vrije tijd. Dit was toch heel leuk. We konden een kijkje nemen in de stad en eindelijk weer even contact hebben met het thuisfront. Dit was heel fijn want twee weken op zee is toch langer dan je denkt.

De volgende stop was het eiland St Eustasius. Hier hadden we de drie dagen dat we er waren een druk programma met de leerlingen van de middelbare school daar. Zo hebben we een kerstdienst gehad in de kerk en kregen we tours over het eiland. Ook zijn we nog een dagje op en neer naar Saba gevaren. Het was heel leuk maar ook raar want iedereen sprak Nederlands. Dit was weer even omschakelen.

Daarna zijn we doorgevaren naar Dominica. Hier hebben we net als op St Eustasius een druk programma gehad. We zijn een dag naar het Boiling Lake geweest en daarna hebben we drie dagen met de Rastafaries doorgebracht. Hierover kunnen jullie later meer lezen in mijn SaS-verslag. Kerst hebben we niet echt gevierd want dit zit simpelweg niet in hun geloof. Toen we terug kwamen op de boot op eerste kerstdag hebben we wel een kerstdiner gehad. Iedereen trok zijn mooie kleren aan en maakte zich op. Dit was nogal een verschil met eerder de dag, want iedereen was hartstikke vies geworden bij de Rastafaries. We aten lekker een biefstuk met frietjes en salade. Na het eten kreeg iedereen zijn kerstcadeautje van thuis. Ik had geen idee wat ik zou krijgen maar het was een super leuk cadeau. Ik had onder andere twee nieuwe shirtjes gekregen. Ik was al helemaal klaar met de kleren die ik hier had dus ik was heel blij. Daarna mocht ik gewoon door naar mijn wacht. We waren namelijk al eerder vertrokken omdat het maar bleef regenen in Dominica en de kapitein er helemaal klaar mee was. We zijn nu onderweg naar Curacao waar we oud en nieuw gaan vieren. We komen vanavond al aan dus iedereen is nu druk bezig met het schoonmaken van het schip.
We zijn nu inmiddels al over 1/3 van de reis. Dit is heel gek om te beseffen. Ik kan me niet meer voorstellen hoe het in Nederland is. In de regen iedere dag naar school fietsen, nee dat is niks meer voor mij. Het leven op de boot is zo normaal (en tegelijkertijd heel gaaf!) geworden. Als ik buiten kom en de zee zie, dat is echt iets vertrouwds geworden. Wel ben ik meer dingen gaan waarderen. Op zondag hebben wij bijvoorbeeld een speciaal ontbijt met ei en soms yoghurt. Dat is dan zo lekker! Een keertje geen brood meer met pindakaas. Ook mogen we alleen op zaterdagavond film kijken. Iedereen kijkt hier de hele week naar uit. Het is zo’n fijn moment. De hele salon is in totale stilte en je zit helemaal in de film. Thuis vind je deze dingen heel normaal en kan je elk moment op de dag een film kijken of een eitje bakken.
Ik zit ondertussen aan de driekwart A-viertje dus ik moet stoppen. Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne kerstdagen hebben gehad en alvast een gelukkig nieuwjaar. Elke keer als ik internet heb lees ik jullie reacties op mijn blogs en fotoís en ik vind ze heel leuk! Volgende week een blogje over oud en nieuw. Ik geniet elke dag meer. Heel veel liefs van Neeltje.

Reacties

Reacties

Lonneke van Houten

OMG, hoe moet jij ooit weer naar school op de fiets..in het saaie Eindhoven wonen, thuis slapen, binnen leven, zonder deining in slaap vallen, privacy hebben, met je ouders leven, ver van de zee wonen….

Mart

Lieve Neel, Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat de tijd ook zo ontzettend snel voorbij gaat dat is alleen maar een goed teken.
Wel moet je veel doen maar je ziet en leert er ook veel van en je geniet ook overal van wat wil je nog meer!!
Je schrijft ook ontzettend gezellig!!
Nog een gezond en goed 2016!!!!
Groetjes, Mart (ook van Janus)

Thieu en Sandra

Lieve Neel, het gaat heel goed met je, zo te lezen. Wat een geweldig avontuur is het. Ik moest vanmorgen nog aan je denken toen ik (in de regen) naar mijn werk fietste. Hier koud en jij lekker in korte broek aan een palmenstrand! Het is wel een geweldige ervaring, geniet er lekker van. Wij genieten van de geweldig leuke verslagen! Veel groetjes, ook van Thieu. Liefs, Sandra

Renee en Hans

Hoi Neeltje, leuke verhalen over alles wat jullie meemaken . Het lijkt ons best wel gek in de warmte oud en nieuw te vieren. Geniet ervan en kijk veel om je heen naar nieuwe landschappen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!