neeltjeatsea.reismee.nl

San Blas eilanden

Ik ben nu in Panama. We zijn hier vanochtend rond een uur of zeven aangekomen. Vanuit Aruba waren we doorgevaren naar de San Blas eilanden. Dat duurde volgens mij drie dagen maar ik ben de dagen enzo weer een beetje kwijt. Toen we daar aankwamen kwamen er meteen mensen vanuit het dorp in een boomstam aangevaren om ons kleedjes en armbandjes te verkopen. Veel te duur en niet mooi. Ik heb dus niks gekocht. Het was wel echt prachtig! Na een dag voeren we al weer verder naar een ander plekje. San Blas bestaat uit heel veel kleine eilandjes en daar gingen we tussen liggen. Overal waar je om je heen keek waren onbewoonde eilanden met palmbomen. Ik had van zes tot zeven uur ankerwacht en had een prachtige zonsopgang.

De volgende dag werden we in twee groepen verdeeld. Eerst ging ik naar een eilandje waar we konden zwemmen en lekker op het strand liggen. Het was echt een klein mini-paradijsje. Na de lunch ging ik naar een ander plekje om te snorkelen. Het was echt een prachtig riff en heel veel vissen. Ook heel veel kleine kwalletjes, dat was een beetje jammer. Iedereen was die dag helemaal verbrand. In de avond vertelden Martin ons dat we op een eiland gingen slapen. De rugzakken werden gepakt en het avondeten en het ontbijt werden klaar gemaakt om mee te nemen. Er werd een kampvuur gemaakt en iedereen hing zijn hangmat op. Ik had verschrikkelijk geslapen want mijn hangmat hing op de grond en mijn billen waren helemaal verbrand. Niet echt een fijn gevoel. Ik ben erachter gekomen dat ik toch niet zo van kamperen hou haha. Toen we terug kwamen op de boot zijn we weer terug gevaren naar het plaatsje waar we in eerste instantie lagen met het dorpje ernaast. Daar zijn we gisteren aan land geweest en hebben we rond gekeken in het dorpje en gevolleybald met de locals. Ook hebben we in een klein bootje gezeild. In de avond luidden Martin aan de bel en vertelden dat we niet meer naar de Indianen kunnen. In plaats daarvan gaan we op eigen reis in Panama! We hebben nu dus twee eigen reizen. Ik vind het echt super leuk. Haast leuker dan de indianen. We zijn die avond ook meteen doorgevaren naar Panama waar ik dus nu ben. Volgens mij is het zo dat we zondag op eigen reis gaan. Ik ben heel erg benieuwd. Martin maakt de groepjes. Verder is er niet zo veel gebeurd deze week. Het is nog steeds heel lekker weer en met het school tropenrooster is het heerlijk zwemmen. Ik heb in ieder geval heel erg veel zin in de eigen reis en in het algemeen in Panama. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Met mij gaat het heel goed. In het algemeen op een schaal van 1 tot 10 kan ik heel vaak zeggen dat het een 9 is! :)

Reacties

Reacties

Mart

Lieve Neel, Wat super dat je nu op eigen reis mag gaan en dan in Panama wat je zo graag wil!! Hier gaat ook alles prima, wij maken niet zoveel mee hoor en daar hebben wij geen behoefte aan, wat ook logisch is, als jij het maar naar je zin hebt dat is het voornaamste!!
Het cijfer 9 zegt al veel!
Goeie reis en succes met alles1
Lieve groeten, Mart

Aafje

Lieve Neeltje,
Wat zie en maak je toch boeiende dingen mee. Een 9 is toch heerlijk positief! Wordt ik ook blij van.
In Boxtel alles goed gaat steeds stapje bij stapje beter.
Zo moet het ook. Lief, geniet ook van Cuba, lijkt me zeker ook zeer de moeite waard. Kijk uit naar je nieuwe verhalen.
????????

Renée

Panama is wel een enorme belevenis, vooral het kanaal en de magie daaromheen zijn, volgens mij, heel bijzonder. Geniet ervan

Gerdie

Hallo Eefje
Wij vinden het heel leuk om jou verhalen te lezen, elke keer weer een nieuw avonduur.
Jullie kunnen ook Jullie kunnen zo mee en dan je jas aan de kapstok hangen, met dat mooie weer ( ben wel een beetje jaloers ha, ha.
Wij hebben nog niet zo'n slechte winter gehad hoor, een paar dagen vries weer, en nu weer regen regen regen .
Dus geniet jij daar maar lekker, en het schiet al op he je bent al over de helft .
Wij wensen jullie allemaal nog een prachtige reis toe

Groetjes Gerdie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!