neeltjeatsea.reismee.nl

We zijn op de terugweg!

We zijn op de terugweg! Over iets meer dan een maand ben ik gewoon al weer in Nederland. Het begint eng dichtbij te komen. We hebben nog maar een bestemming op de planning staan: de Azoren. In dit blogje zal ik jullie wat vertellen over onze vorige bestemming: Bermuda. We hebben lekker veel gedaan! Ik zal beginnen met te zeggen dat Bermuda mijn favoriete plek is waar we binnen zijn komen varen. Echt een plaatje. Het helderste water van de hele wereld. Ja, het was te koud om te snorkelen, maar als je uit de boot keek zag je overal om je heen vissen zwemmen. We lagen aan de kade in St. George. Op de tweede dag kregen we een hele dag vrije tijd. Samen met Friso en Sophie ben ik naar de hoofdstad van Bermuda, Hemmington, geweest. Hier hebben we wat rond gelopen en zijn we daarna ergens heerlijk uiteten geweest. Het was een erg leuk dagje en ook fijn om even een hele dag weg van de boot te zijn, na zo’n lange tijd erop te hebben gezeten. De volgende dag gingen we naar het dolfinarium. Bijna de hele groep ging hier met dolfijnen zwemmen voor 99 dollar. Het was een heel commercieel gebeuren dus ik ben blij dat ik niet ben geweest. De derde dag hadden we een soort van mini-uitwisseling met de Spirit of Bermuda. Dit is een boot waar leerlingen van groep 8 een week verblijven. Elke week komt er een nieuwe groep. We lieten onze boot zien en konden ook even bij hun kijken. In de avond was de Thor Heyerdahl (de Duitse School at Sea) naast ons komen liggen. De volgende dag hadden we in de avond een barbecue en filmavond met ze. Het was erg leuk om te zien dat we nu veel meer met ze mengden dan aan het begin van de reis, in Tenerife.

De reis naar de Azoren is lekker wild begonnen. We hebben harde wind, wat ervoor zorgt dat we erg op en neer gaan. Dit stimuleert je schoolwerk niet en je zeeziekte wel. Het is ook steeds kouder aan het worden en iedereen loopt weer in dikke zeiljassen, truien en mutsen. De scheepsarts, Merel, is in Bermuda aan boord gekomen. Met post! Ik had hele leuke post van iedereen gekregen. Merel loopt mijn wacht mee en heeft ook de keukendienst met mij meegedraaid. De lunch was erg goed gelukt en ik vind de keukendiensten steeds leuker te vinden. Binnenkort komt er ook weer een scheepsovername aan. Ik weet nog niet waar ik voor ga solliciteren, maar misschien lijkt bakker of kok me wel wat. We hebben de afgelopen dagen allemaal een gesprekje met Mieke gehad, om terug te kijken op de reis tot nu toe. We hebben gepraat over de zonnedoelen die ik aan het begin van de reis heb gesteld en wat ik ga missen van de boot. Ik ben tevreden over wat ik deze reis heb bereikt en ik denk dat ik een groot deel van mijn zonnedoelen heb behaald (ik had vorige week niks in de veilingbak wiehoee!!!). Er is natuurlijk wel nog veel meer waar ik aan kan werken, wat ik deze laatste vijf weken zeker ga doen. De laatste weken wordt het voor iedereen nog hard aan school werken om alle toetsen te maken, dus ik verveel me geen moment. Tot volgende week, waarschijnlijk nog steeds op zee. Neeltje

Reacties

Reacties

Renee

Heb je nog iets van de bermudadriehoek gemerkt ? Spannend die laatste weken.

Oma Corry

Lieve Neeltje, ik heb een heel prachtige reis gezien via je blog. Wat knap van je. Maar ik ben wel blij als je weer terug bent. Wat heb je veel gezien!
Een dikke kus van mij en als je thuis bent kom ik snel naar Eindhoven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!