neeltjeatsea.reismee.nl

De terugkomdag

Beste sponsors,

op 28 mei was het dan zover. De laatste officiele School at Sea dag. Namelijk de terugkomdag. Op deze dag zouden wij bijeenkomen en bespreken hoe de thuiskomst was.

Ik was erg beniewd hoe het zou lopen, maar ik had vooral erg veel zin om iedereen weer te zien! Ik had maar enkelen leerlingen, wegens mijn drukke schoolprogramma op het moment..., de afgelopen anderhalve maand gezien dus ik vond het fijn dat deze dag georganiseerd werd.

De dag begon om tien uur 's ochtends. Het vond plaats op het kantoor van School at Sea en langzaam druppelde iedereen binnen. Heel veel knuffels werden uitgedeeld en er heerste een gezellige sfeer. We begonnen het programma door met zijn alle even de laatste dagen van School at Sea te bespreken en iedereen die nog iets kwijt wou kon dat. Toen mocht je een op een gesprekjes gaan voeren met wie je wou. Zo kon je feedback geven of iets bespreken wat wellicht niet helemaal lekker was afgesloten. Ik had niet persee iets met iemand te bespreken dus ik ben lekker met Moor bij gaan kletsen. Doordat Moor op Texel woont, minimaal 3,5 uur met de trein + boot, had ik haar al een hele lange tijd niet gezien. Dit was het perfecte moment om weer goed te praten. Het was erg gezellig. Daarna gingen je met je wacht bespreken hoe de thuiskomst was gelopen en hoe het nu met school ervoor stond. Ik vond het een leuk gesprek en ook goed om te horen dat het bij iedereen toch wel redelijk hetzelfde was! School at Sea blijft een hele ervaring en de enige die het echt zullen begrijpen zijn natuurlijk de leerlingen die ook mee zijn geweest. Vervolgens had iedereen met zijn ouders een mentorgesprekje. Hier werd kort besproken hoe je ervoor stond met school. Daarna was de dag alweer voorbij! We kregen nog een mapje met al onze Praktische Opdrachten, SasStorys en Sasverslagen, een certificaat, een bewijs van de Spaans lessen die we hebben gevolgd en een School at Sea mok.

Het programma was niet indrukwekkend, maar het was vooral heel leuk om iedereen weer te zien en daar draaide het uiteindelijk om! Ik heb een erg gezellige dag gehad.

Laughing

Verder ben ik nu nog steeds druk met school bezig. Ik heb bijna elke dag een proefwerk dus door de drukte kijk ik enorm uit naar de zomervakantie. Ik ben ook van plan om na mijn proefwerkweek een presentatie te organiseren, want dat had ik jullie nog beloofd! Het is misschien een beetje laat, maar ik wil wat goeds neer zetten en ik denk dat het op deze manier het beste gaat. Mijn proefwerkweek is begin juli, maar ik bericht jullie tegen die tijd natuurlijk. Ook ben ik bezig met de aftermovie van mijn reis en die is bijna af. Zodra hij afgerond is zal ik hem naar jullie sturen.

Groetjes Neeltje

Reacties

Reacties

Ellen

Ha lieve Neel! Je bent ineens wel heel erg terug hè :-) ik hoor dat je keihard aan het werk bent voor school. Best knap terwijl je ook nog aan het landen bent. We gaan dit weekend de kaas proberen :-) en ben heel blij met ons Cuba boekje! Liefs van ons en die presentatie en film kijk ik naar uit. Ook om je snel weer te zien. Liefs van ons. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!