neeltjeatsea.reismee.nl

Aan boord!

Dag allemaal,

Ik schrijf nu vanaf de salon in de boot. De eerste week is bijna voorbij en morgen is het zover, dan vertrekken we eindelijk de wilde zee op. Op weg naar onze eerste bestemming: Tenerife!

Hoewel ik pas zes dagen op de boot zit, voelt het als weken. Ik zal even een verslag doen wat er de eerste dagen allemaal is gebeurd.

Op zaterdag was het inschepen. De vrijdag ervoor heb ik een heel geslaagd afscheidsfeestje gegeven dus toen ik wakker werd was ik nog wel een beetje moe. Lekker uitgebreid gedoucht in mijn eigen fijne warme douche en daarna was het nog even de allerlaatste spullen inpakken. Rond drie uur kwamen we in Amsterdam, vlak bij de NDSM werf aan waar de boot lag. De spanning begon nu toch wat te stijgen. Dit was de eerste keer dat ik de boot zag, de leraren, alle kinderen; het waren opeens heel veel nieuwe indrukken. Samen met papa, mama, Gijs en Berend mocht ik op de foto en na nog een korte rondleiding moesten ze naar huis. We kregen een korte teospraak van onze kapitein Martin en voor de rest van de avond hadden we vrije tijd.

Zondag was de eerste echte dag aan boord en ik had meteen keukendienst. Dit houdt in dat je de hele dag voor het eten zorgt (de kok was nog niet aan boord) en ook alles opruimt. Ik vond de keukendienst leuk, maar vermoeiend. 's Ochtends moesten we alleen de tafel dekken met beleg en brood dus dat was niet zoveel werk. Alleen voor de lunch had Martin bedacht dat we pannenkoeken gingen eten. Dus daar stond ik anderhalf uur te bakken. Het avondeten ging wel weer wat sneller maar was ook weer heel veel afwas.

Op maandag zijn we naar het scheepvaartmuseum geweest waar we een rondleiding kregen.De boot gaat de hele dag een beetje op en neer maar je went eraan zodat je het niet meer merkt. Maar toen in het scheepvaartmuseum voelde het of ik nog steeds op en neer ging.

Woensdag en donderdag hebben we vooral klusjes rondom de boot gedaan en kregen we van de stuurmannen les over het zeilen. Je merkt wel dat iedereen steeds meer begint te wennen aan het leven hier op de boot. Morgen komt om 10 uur mijn vriendin Sanne en varen we naar Ijmuiden. Daar is dan het grote afscheid en rond drei uur zeilen we de sluizen uit.

Ik heb er heel veel zin in om eindelijk op weg te gaan maar tegelijkertijd vind ik het doodeng om iedereen hier achter te laten.

Mijn volgende blog zal ik pas kunnen plaatsen als ik op Tenerife ben en dat is pas over drie weken. Mama kan nog wel foto's van het afscheid in Ijmuiden plaatsen.

Ik ga tussendoor wel steeds schrijven dus jullie kunnen een lekker uitgebreide blog verwachten.

Heel veel lieve zeilgroetjes van Neeltje

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!