neeltjeatsea.reismee.nl

Thuiskomst

Beste sponsors,

het is heel gek, maar ik schrijf deze blog vanuit mijn eigen woonkamer. Op 16 april ben ik terugkomen en was School at Sea echt voorbij. Op 12 april waren we al in Ijmuiden aangekomen. Van te voren hadden we een scheepsovername waarbij ik kok was! De scheepsovername was heel kort, ongeveer van 3 uur 's middags tot 9 uur 's ochtends, maar het was toch erg leuk! Samen met Kirsten heb ik een heerlijke tomatensoep gemaakt bij het avondeten en hebben we pannekoeken gebakken. Iedereen was erg enthousaist. Om 9 uur 's ochtends kwamen we toen in Ijmuiden aan. Het was zo gek om eindelijk weer in Nederland te zijn! De dagen in Ijmuiden hebben we veel schoongemaakt en opgeruimd. Alles werd voorbereid op de thuiskomst. Op 16 april voeren we door de sluizen. Aan de kade stonden al mijn vrienden en familie te wachten. Na een half jaar kon ik ze eindelijk weer zien. Na ook nog het afscheid van de boot zijn we naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen besefte ik het nog steeds niet. Ik ben gewoon thuis! Alles leek een stuk groter en vooral hoger. Mijn vrienden zijn die avond komen eten en we hebben lekker gegeten en wat foto's bekeken. Nu zit mijn eerste week op school er al bijna op. Ik moet veel inhalen dus ik ben met alle leraren aan het bespreken wat hiervoor de mogelijkheden zijn.

Het is heel gek om weer thuis te zijn en ik merk dat ik nog erg moet wennen. Ik mis mijn vrienden van boord heel erg maar gelukkig kan ik ze in de meivakantie weer zien. Op 28 mei hebben we een terugkomstdag met ook alle leraren en bemanning erbij. Ik kijk er erg naar uit. Hierbij krijgen we ook onze laatste sasstory dus dit is nog niet mijn laatste blog! Als het zover is zal ik dus ook mijn laatste sasstory online zetten.

Heel erg bedankt voor dit onvergetelijke avontuur, ik ben heel erg blij dat ik dit heb kunnen mee maken en dat was niet zonder jullie gelukt.

Groetjes Neeltje

Reacties

Reacties

HannaH Bossers

Lieve Neeltje,
Dank je wel dat ik mocht delen in de grappige, mooie, moeilijke en dagelijkse momemten van je prachtige reis.
Ik heb erg genoten van je weblog.
Hopelijk valt het mee om je zeebenen kwijt te raken.
Veel succes met de rest van je schooljaar.
Groetjes,
HannaH

Daan Beentjes

Fijn dat je weer thuis bent, kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt snap je wel. Wennen weer ben wel verschrikkelijk trots op je fantastisch avontuur en ervaring nemen ze je niet meer af. Ik zit nog op zee waren toch een poos bij elkaar in de buurt! Ik moet nog 3 maanden dus pas op de helft ik kom wel eerst naar Nederland 29 juli hoop je dan zeker te zien kunnen we wat stoere zeemans verhalen uitwisselen. X Daan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!