neeltjeatsea.reismee.nl

Kaapverdische eilanden

Beste allemaal, het is vandaag 3 december. Over twee dagen is het sinterklaas en de hele boot is druk in de weer met suprises en gedichten. Het is wel gek want we missen alle voorpret zoals schoen zetten en pepernoten. Ik heb er wel heel veel zin in. Ik zal nu even vertellen hoe de afgelopen twee weken zijn geweest. Na ongeveer zes dagen varen vanaf Tenerife kwamen we aan in Kaap Verdie. Het eerste eiland was Sao Vicente. Een hele verandering. Het was te merken dat we in Afrika waren. De eerste dag waren we nog niet aan land geweest maar de tweede dag wel. In de ochtend werden we opgehaald door twee pick-ups. We gingen een tour maken over het eiland. Overal werd er naar ons gezwaaid en als we stopten begonnen de mensen tegen ons te praten. Erg leuk! De mensen waren super aardig en omdat het niet een heel erg toeristisch eiland is was het vrij bijzonder dat er opeens een groep van 45 blanke mensen waren. Na de tour kregen we vrije tijd. We zijn lekker de stad ingegaan en hebben het lokale gerecht gegeten. Daarna zijn we naar het tweede eiland gevaren: Sao Antao. Hier kregen we een rondleiding door een heel klein dorpje. De armoede was duidelijk te zien maar weer waren de mensen hartstikke aardig! Na afloop hebben we met de plaatselijke bevolking in een disco, een houten huisje op palen met een rietendak, heel leuk gedanst. Het is leuk om te zien dat als je elkaar niet verstaat, elkaar wel begrijpt door middel van muziek. We zijn nu bezig met de grote oversteek. Ik zit weer helemaal in het ritme. Mijn wacht is van 1 – 5. De nachten zijn er heel mooi met alle sterren. Verder maken we ook steeds meer bijzondere dingen mee. Zo hebben we vandaag een walvis gezien! Hij zwom heel dicht bij de boot en iedereen stond te kijken. Mijn schoolwerk gaat ook lekker door. Ik maak steeds meer toetsen maar je merkt dat er wel echt discipline bij komt kijken. Dit was het weer voor deze keer. Ik wens jullie allemaal een leuke pakjesavond toe en ik ga hem hier hoop ik ook heel leuk en anders beleven (in mijn korte broek). Neeltje

Reacties

Reacties

Tatja

O, Neel, wat klinkt dat allemaal heerlijk!! En die walvis...wow!
Heel bijzonder, de grote oversteek. Veel plezier met pakjesavond! Liefs, Tatja en de rest

yvonne wagenaar

Heej Neeltje,

Gaaf hoor, wat een avonturen. Geniet ervan!

Groetjes yvonne
(van de appeltaarten op de mecklenburg)

Lonnekevanhouten@gmail.com

Hoi lieve schat,

Klinkt geweldig en zo fijn!
Wat een levenservaringen !
Ben beetje jaloers.. En die walvis.. Jaaa... Dat heb
Je maar in de pocket. Hier is het tja... Gewoner.
Claire klaagt over het Novalis. Wij zetten wel schoenen en Madelief gelooft nog heilig dus morgen brengt piet kadoos.
En dan maandag aan de kerstboom...
Dikke kus!!

Renée

Bijzondere verhalen, geniet van alles

Oma Corry

Lieve Neeltje, wat een avontuur. Ik vind het heel fijn dat ik dat allemaal kan zien, dan maak ik het ook een beetje mee. Wat een geweldige vissen zwemmen langs de boot en je foto's zijn heel mooi, dan voelt het alsof ik ook een beetje daar ben. Neeltje een dikke pakkerd van Oma

Ellen

Lieve Neel, het is eindelijk gelukt! De mail zit in je inbox. Dikke kus van je tante en blijf schrijven. Doe je goed :-). X

Ellen & Eric

Ha lieve Neel! Al ben je aan de andere kant van de oceaan we denken vanavond zeker aan je. Een bijzondere Kerst mop, zoen van ons! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!